tirsdag den 24. januar 2012

Murder in Rotorua



Til dem af jer der ikke ved det, så er jeg af sted med en højskole. HøjskolenDK (tjek det ud på http://www.hojskolendk.dk/)
Vi er i alt 9 mennesker samt 2 undervisere. I mandags begyndte vi på det første undervisningsforløb, som er teambuilding og projektstyring. Et super spændende forløb indtil videre, vi har allerede fået en masse gode redskaber.
Eftermiddagene/aftenerne går med at slikke sol, bade i poolen, spille bold, lave mad, spille guitar, spille kort, se film og meget mere. Vi hygger!
Vi har et stort fælleskøkken, som vi alle laver mad sammen i. Det er dejligt lige pludselig at få 10 familiemedlemmer mere. I aften har vi ”højskoleaften”, hvor mit hus skal stå for maden og så er der noget underholdning bagefter. Så vi skal lige om lidt i gang med at lave mexicansk, mmm….

Vi bor i en by, der hedder Rotorua, som jeg tidligere fortalte. Her skal vi bo den næste måneds tid. Vi gik rundt i den tro, at byen var en fredelig by, hvor der ikke skete bemærkelsesværdig kriminalitet. Men der tog vi grueligt fejl.
Tirsdag fik vi midt i undervisningen besøg at 2 politifolk, som fortalte at der var begået et mord i parken lige hvor vi bor. Altså nærmest i vores baghave. Det var sket mandag aften og det var rimelig creepy, at jeg havde siddet i parken med Alexander fra holdet på nogenlunde samme tidspunkt.
Så vi blev lige hevet ind til en afhøring af politiet. Morderen er stadig på fri fod og ingen af os er under midtanke, hæ. (Men bare rolig mor, jeg skal nok passe på mig selv og lade være med at gå ud alene efter mørkets frembrud)

Ellers går dagene super hurtigt. I dag fik Anne Sofie lov til at køre ned for at handle – og det er altså i den ”forkerte” side af vejen. Men hun klarede det super. På lørdag skal nogle af os til reggaekoncert her i byen, Ragga Muffin’. Så det glæder jeg mig til.

-       Nanna

P.S.
Solen hernede er så stærk, fordi ozonlaget er tyndere i denne del af verdenen. Derfor har vi alle fået en god kulør. Og jeg er blevet lidt rød på næsen. Men med en faktor 50 så klarer vi os! ;-)














Ingen kommentarer:

Send en kommentar