torsdag den 16. februar 2012

Crème de la crème a’ la New Zealand – Monday the 13th of February

Solopgangen over Paihia kl. 7 mandag morgen.
I dag var vi tidligt oppe for at fange en bus kl. 7. Vi skulle køre langs kysten fra Paihia helt op til det nordligste punkt Cape Reinga.
Jeg må ærligt indrømme, jeg ikke ligefrem så frem til sådan en 11 timers bustur for at se to oceaner mødes. (hallo, jeg har altså været i Skagen!) Men pigerne fik mig overtalt og vi hoppede på bussen. Og iiih hvor er jeg glad for den beslutning. Jeg har aldrig set noget så smukt i hele mit liv som på den tur.

Første stop var ved nogle gigantiske sandbanker, placeret ved Ninety Mile Beach. Det var et kønt syn og vi fik lidt fornemmelsen af at befinde os midt ude i Sahara. Vi surfede ned af bakken på små boards, det var virkelig cool.
Turen endte på toppen af New Zealand og det var virkelig virkelig smukt deroppe. Hele turen kan slet ikke beskrives med ord, så derfor stopper jeg nu og lader billederne tale for sig selv.

På Ninety Mile Beach


Alexanders smukke fødder...

Ned af sandbankerne!

Cape Reinga




På vej tilbage ville en fåreflok pludselig over vejen og stoppede trafikken. Jeps, så er vi vist kommet godt ud på landet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar