lørdag den 11. februar 2012

On the road – 11th of February


Friugen er nu påbegyndt og vores rejse startede fredag morgen, hvor vi havde en 11 timers bustur i vente, og det var kun en rejse over Nordøen. Turen gik fra Rotorua til Auckland, hvor vi havde 4 timers ventetid og derefter til Paihia, som ligger midt på Nordøen. Byen er fantastisk. Vi er taget af sted 6 piger + Alexander. Vi bor på et backpacker sted som hedder Cap’n Bob’s Beach House fordi det ligger lige ved vandet. Så ved morgenmadsbordet har vi panoramaudsigt over vandet og alle de små grønne øer der ligger deri.

Det er skønt endelig at kunne tilrettelægge sin egen tid 100 %. Vi har trodsalt haft undervisning mandag til torsdag hver uge indtil videre, så nu står vi helt på egne ben. Det næste undervisningsforløb sport, performance & adventure starter mandag i næste uge i Nelson. Så vi har en god uges tid, hvor vi har fri til at gøre hvad vi vil.
Pigerne jeg er sammen med er super gode til at planlægge alt til punkt og prikke, og jeg må ærligt indrømme at det nok er meget godt, at jeg er med dem. For I kender mig og jeg er sgu ikke den mest struktureret pige, tværtimod, hvis det stod til mig, ville jeg bare tage en dag af gangen. Men det er nok meget klogt lige at ha’ styr på sted at bo og diverse andre vigtige ting på sådan en rejse. Tak for det piger!

Jeg sidder her med computeren i solen og kan høre bølgerne. Om lidt skal vi ud og udforske Paihia iført solbriller og tonsvis af solcreme fordi solen er virkelig farlig hernede. Så skal vi en smut forbi Russel, som var den gamle hovedstad her i New Zealand.
Jeg håber at I overlever kulden derhjemme. Klæd jer nu varmt på og hold hinanden varme, så vil jeg tænke på jer mens jeg sveder i solen.

Mange knus og kærlige tanker til jer alle fra Nanna 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar