lørdag den 18. februar 2012

Poor knights Islands – Thursday the 16th of February

Vejret har været fantastisk lige fra morgenstunden af, og derfor en perfekt dag at tilbringe ude på vandet – hvilket vi gjorde.
Onsdag rejste vi fra Paihia til Tutukaka. 3 af pigerne drog et andet sted hen, så vi var blot 4. Dét Tutukaka primært har at byde på er dykning! Umiddelbart uden for byen ligger nogle øer kaldet Poor Knights Islands, som skulle være det bedste sted i New Zealand at dykke.
Jeg har endnu ikke fået taget dykkercertifikat, så den stod på snorkling.

Turen derud tog en times tid, som vi brugte på dækket af båden med solbadning. Vi ankom derude og omgivelserne var smukke. Selve øerne er hellige, så de måtte ikke betrædes. Vi hoppede i våddragt og dykkermaske og ud i det klare blå vand for at udforske hvad der gemte sig under den smukke overflade.
Det var et fantastisk syn, der var utallige forskellige fiskearter i forskellige farver og stimer der svømmede rundt omkring os. Vi svømmede ind i grotter, hvor solens stråler skinnede ind gennem vandet og fiskestimerne. Det var et fantastisk syn. Desværre havde jeg intet undervandskamera, så I må ta’ mig på mit ord.
Vi fik også serveret frokost undervejs og derefter var vi ude at sejle i havkajak. Som jeg fortalte tidligere, var solen fremme hele dagen og virkelig skarp og dejlig. Dette forårsagede desværre en god forbrænding til de fleste af os – trods den hyppige indsmøring af solcreme. Øv bøv bussemand sure tæer i saftevand.
Dagen sluttede vi af med en beskeden aftensmad bestående af pasta og hvidløg, hvilket var det eneste mad vi havde tilbage i gemmerne. Tjah, det er ikke altid et festmåltid man kan bringe frem, når man backpacker og bor på en campingplads – men vi blev trods alt mætte.

Dagen efter tog vi bussen tilbage til Rotorua (der hvor vi har boet de sidste 3 uger). 8 timer efter ankom vi godt smadrede til vores ”hjemby”. Dejligt lige at kunne få lidt ro på igen og få vasket noget tøj.
I dag er det lørdag d. 18. og dermed vores sidste dag her i byen. Det skulle selvfølgelig fejres med en middag på restaurant og en lille bytur efterfølgende. Kl. er nu 03.04 om natten og jeg har pakket mine ting og er klar til at fare videre ud i landet.
Næste stop Wellington.                                 
Ved et vandfald umiddelbart uden for Paihia.

Vandfaldet.
Alexanders og min seafood ret - nydt på terrassen på Cap'n Bob's Beach House med dejlig havudsigt.
På båden på vej ud for at snorkle. Poor Knights Islands


Paddleboarding, hed det vidst. Det var der nogle der gjorde fra båden. Det skulle eftersigende være ret udfordrende at holde balancen.

Mig th. og Mia tv. klar til at snorkle.
Her var vi inde i verdens største havgrotte.
Her er vi I Russel. Dejlig lille by.
Russel igen. 
Der kommer flere billeder senere. Nanna er bare for træt til at overføre flere nu. Jeg skal op om tre timer og har en 8 timers bustur i vente i morgen. Ønsk mig held og lykke.

P.S. Jeg har altså ikke redigeret i billederne eller noget. Så jeg undskylder på forhånd for skævheder i horisonter samt uskarpheder. ;-) Godnat.                                                             

Ingen kommentarer:

Send en kommentar