tirsdag den 7. februar 2012

Surfin’ and chillin’


Vi er nu påbegyndt vores sidste uge i faget ”teambuilding og projektstyring”. Det er med lidt blandede følelser, at vi skal sige farvel til de forgående uger. Det har indtil videre været superfedt at lære om teambuilding og udføre eget projekt samt har det været spændende at lære hinanden bedre at kende. Men kontroverser og konflikter er jo uundgåeligt på en tur som denne, så det har vi selvfølgelig også haft. Det har været lidt en udfordring for os alle at gå op og ned af hinanden hele tiden, men konflikterne har helt sikkert også været med til at styrke vores sammenhold.

Derudover har vi jo befundet os i byen Rotorua i snart 3 uger, og nu har vi altså set hvad der er at se her! Derfor tog vi en forlænget weekend i Mount Manganui. Det var en suuuuper fed  solskins by. Med palmer, sol, strand og lækre surferdudes.
Målet med weekenden var også at lære at surfe. Som tidligere nævnt er jeg ikke den store vandhund. Faktisk synes jeg det er meget ubehageligt at have hovedet under vand. Men, men, men alt skal jo forsøges og frygten for vand vil jeg gerne overvinde. Så Nanna hoppede i en våddragt, tog surfbrættet under armen og bevægede sig ud i bølgerne.
Jeg må indrømme, at det var en fed oplevelse og bølgerne var heldigvis ikke helt så store den dag. Jeg kom op at stå én gang, hvilket jeg klapper mig selv på skulderen for hele tiden.
De to efterfølgende dage var bølgerne noget stærkere og lod deres vrede gå ud over lille mig. Efter at ha’ slugt flere liter vand måtte jeg give op – i hvert fald for denne gang.
Men så fik jeg nogle dejlige timer med solbadning og læsning på stranden, (jeg er i gang med American psycho, hvilket er en meget speciel bog men ok) hvilket resulterede i en meget meget forbrændt Nanna. Øvbøv, selvom jeg selv mente jeg havde smurt solcreme alle steder, var der altså nogle forglemte steder, som lige nu er meget røde og meget ømme.
Note til mig selv: ”Husk at smøre solcreme alle steder inden solbadning”

Men udover surfing drak vi selvfølgelig også nogle øl. Lørdag aften var vi på et bryggeri lige overfor vores hostel hvor pigerne og jeg spiste aftensmad samt drak noget øl og nogle drinks. Jeg tog mit elskede Nikon spejlreflekskamera med. I min brandert vælger jeg at gå tidligere hjem med nogle af pigerne mens drengene bliver siddende tilbage og jeg glemmer mit kamera!
Dagen efter kan jeg ikke finde det og går som det første tilbage på baren for at spørge efter det. De har det ikke og ingen af de andre fra gruppen har set det.  Der røg mit gode humør sammen med kameraet.
Note til mig selv: ”Glem ikke dit spejlreflekskamera på en bar”
Anyway, vi tager ned til stranden for at surfe og lige inden vi skal med bussen hjem hiver Thomas (underviser i teambuilding) mig til side og trækker kameraet op af tasken. Han havde selvfølgelig taget mit kamera med hjem, men ville lige give mig en god lærestreg ved at holde det skjult. Jo tak, det fik jeg og jeg kan nu garantere for, at jeg holder styr på både kameraet men også alle mine andre ting... Jeg vil i hvert fald gøre mit bedste.

Nu vil jeg smutte, for Alexander og jeg skal til at se Game of Thrones. Ses gutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar